Saturday, February 10, 2007

A Boszporusz két partjáról

Megérkeztem szerencsésen. Bulgárián keresztül többet nem utazom. Kicsit aggódtam, hogy mi lesz keletebbre, ha már egy uniós országban akkora putri van olyan omladozó házakkal, de kellemesen kellett csalódnom. Ez egy igazi metropolisz! Van itt minden, mi szem szájnak ingere. Szállásadóm egy nagyon rendes srác. Jól beszél angolul, tehát kommunikációs problémák nincsenek. Van egy német barinője, aki EVS-sel van itt, velük már pörögtem együtt. Nagyon helyesek. 4 csajszi lakik együtt, mondjuk, kicsit messze innen, de annyira nem vészes, 1 busz. Viszont ez a kéró kicsit messze van az egyetemtől. Illetve nincs is, légvonalban. Éjszaka viszont ide nem lehet hazajutni. Az probléma. Utolsó buszok 23.30-kor. Egyetemi haverok egyelőre nincsenek, mivel még szinte senkivel nem találkoztam. Suli jövő hét után kezdődik, jövő héten tárgyfelvétel van, online. Kedden meg a külföldi diákok első találkozója, meg egyetemtúrája. Csütörtökön már be kellett menni a suliba. Álleesés! Egy domboldalon van a campus, egy vár fölött. A kertből látni a 2. hidat, meg a fél Boszporuszt! A campuson van 2 uszoda, teniszpályák, kosárpályák, fodrász, és még ki tudja mi, amit nem láttam. Majd a jövő hét utántól felfedezem még magamnak. Lesz mit.

Az idő eszméletlen gyönyörű, tegnap egy pulcsiban ültünk a hajón, ami áthajózott bennünket Ázsiából Európába, a szememet nem tudtam nyitva tartani, annyira szikrázott a nap.

A városból már láttam dolgokat, bár a történelmi rész még előttem áll. Átmeneti lakótársam ma akart elcibálni, de nem szabad úgy elsietni a dolgokat. A belvárost ellenben már mint a tenyeremet, így 2,5 nap után. Ott minden nap megfordultam eddig. 1. igazi napomon voltunk bulizni egy olyan helyen, ami egy tetőn volt(a legtöbb kocsma tetőn van), körablak, szemben egy banda játszik, hátad mögött, lábad alatt meg ott fekszik a város és a Boszporusz teljes esti fényáradatában. Nem panaszkodom. Talán egy dologra csak: drágaság van! De erre készültem mondjuk.

Bulira egy hely van itt, úgy tűnik: Taksim. Minden ott van. A boltok, a bárok, a bulihelyek. Ez egy kicsit uncsi lesz, de mivelhogy nincs más, ezt kell szeretni. Persze az is gyönyörű. Ja, boltok este 10-ig nyitva.:-)

No comments: